Monday, December 26, 2011

7- hantaran

plan asal kami nak bagi 5 berbalas 7 untuk hantaran..tapi last2 minit family si dia nak bagi lebih..saya memang tak sempat nak prepare apa2 untuk tambah hantaran saya..dan bila dah discuss dengan famili si dia, katanya takpelah kalau 'seri' pon..so, akhirnya hantaran kami 7 berbalas 7..selalunya yang saya dengar memang hantaran perempuan akan lebih dari lelaki..dan hantaran selalunya ganjil..maksudnya, bila lelaki bagi 7, perempuan akan  balas 9..dan bila lelaki bagi 5, perempuan balas 7..tapi bila dah last2 minit saya memang tak sempat nak prepare apa2..malam sebelum majlis tu baru akak si dia call dan beritahu nak tambah hantaran..so, akhirnya hantaran jadilah sama saja..

prinsip kami memang simple..bagi apa yang termampu saja..awalnya memang da plan x perlu bagi sirih junjung sebab rasa macam membazir pulak akhirnya sirih junjung tu tak guna buat apa2..dan orang tua kami pon tak kisah sangat..memang ada sesetengah orang yang wajib nak bagi sirih junjung ni sebab nak ikut adat..tapi kami tak kisah..so, saya tak prepare la nak buat sirih junjung tu memandangkan si dia kata tak ada pon tak apa..tup2, malam tu si dia kata akak tengah buat sirih junjung..laaa..mana la pulak saya nak cari sirih, bunga malam2 tu kan..majlis kami pula start awal pukul 11 pagi..nak siapkan pagi pon memang kelam kabut dan tak sempat..ahirnya, si dia bagi hantaran sirih junjung dan pihak kami tak bagi pon..oklah, ni list hantaran tunang kami:

hantaran for him: 1.baju 2. towel 3.sejadah 4.kek 5.buah 6.coklat 7. homemade coklat
hantaran for me: 1.baju+tudung 2.telekung 3.kek 4.sirih junjung 5.coklat 6.cincin+duit hangus 7.buah

kek ni saya order online..pada b2b dari kota tinggi, jb boleh la order dari kak lynn ye..cantik2 dan comel kek yang kak lynn ni buat..servis pon bagus..jangan lupa singgah blog kak lynn k
http://lynnluvcupcakes.blogspot.com :) 

coklat yang ni pon saya order online..cute kan..servis pon bagus tau..kak kogie akan buat dan mms hasil..kalau kita tak puas hati boleh ubah lagi sampai la kita suka..kak kogie based di jasin ye..

yang ni coklat..saya balut habis bagi ikut tema.. :)

yang ni pula sejadah..buku doa tu beli last minit..bagus..boleh saya guna sama bila dah kawen nanti 

buah-buahan

baju kemeja..semua orang tanya, seluarnya xde ke? errrrr..lupa nak beli..huhu

towel saya hias jadi bentuk kek..simple je nak buat..tapi hasilnya saya suka..buah strawberi atas kek tu saya buat sendiri guna kain felt..


rasanya macam da cukup panjang entri ni..hantaran yang si dia bagi kat saya nanti saya buat entry lain ye.. 

4 comments:

dhiera said...

yang macam basikal tu best!

salam perkenalan ye dear~

dila v(^_^)v said...

hehe..basikal tu cute kan..tp kena hati2 sikit..sebenarnya nak masukkan kek tu tak berapa nak muat..so kena hati2 klu dhiera pilih bekas hantaran yang fix size..takiut nanti hantaran x muat kat bekas..

salam perkenalan dhiera! :)

Nor Aini said...

Hai Dila, salam perkenalan

Thanks dila byk bagi idea kat hantaran ^_^
Chantek, basikal tuh :')

dila v(^_^)v said...

hai nor aini,
hantaran kita buat simple2 je..yang penting sendiri suka kan? :)

 

JOURNEY of c.h.e.n.t.a Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template