Thursday, January 26, 2012

24- engagement ring

tadi borak ngan 1 of my bestfren pasal cincin..datang pulak idea nak update blog cerita pasal my engagement ring..

http://www.emocutez.commasa bertunang haritu si dia hadiahkan satu cincin..actually si dia memang ada beli 2 cincin..1 cincin risik dan 1 cincin tunang..disebabkan perkenalan kami ni singkat..family pon tak kenal each other lagi, so saya dan si dia plan nak jumpakan kedua2 family sebelum bertunang..jumpa untuk berkenalan..lagipon rumah saya dan si dia memang dekat je..rasa tak manis pula tiba2 datang kenal famili terus bertunang..so, kami plan famili si dia datang merisik dulu..

http://www.emocutez.comtime merisik ni sebenanya saya dan si dia dua2 takde kat tempat kejadian..saya kat melaka dan si dia kat shah alam..memang saje saya taknak ada waktu merisik..segan lah..huhu..jadinya yang jumpa risik2 ni mak dan abah saya dan famili si dia dalam 4 orang macam tu..kalau nak cerita pasal merisik ni kalakar pon ada..yela, famili si dia dah la tak tau rumah saya kat mana..saya bagi alamat dan lukiskan map..tapi biasala,famili si dia datang malam..jalan macam tak berapa nak clear sangat..last2 sesat barat jugak..tanya2 orang sekeliling..nasib baik la ada orang baik hati tunjukkan jalan pergi rumah saya..

http://www.emocutez.comalkisahnya masa beli dua2 cincin risik dan tunang ni, saya pon takde kat tempat kejadian..saya taktau pape dan tiba2 si dia kata akak da belikan cincin..si dia memang serahkan semua pada akak..sebelum beli tu gelabah jugakla saya..yela, manala nak tau cincin size berapa kan..nak tau macam mana saya tau size cincin saya? saya GOOGLE..diulangi..ye..saya GOOGLE..kawan2 rapat yang tau kisah kami beli cincin ni semua kata betapa sempoinya kami..saya memang langsung tak pilih dan tengok cincin tu sampaila hari merisik dan bertunang tu..dan lucky me..cincin tu muat..cuma cincin tunang macam longgar sikit..cincin risik fit elok je..nasib baik..huhu..

cincin tunang

cincin tunang 


pada b2b yang try nak ukur jari ikut cara saya boleh try tengok link ni, link ni atau link ni..kalau rasa confuse jugak, korang tryla google sendiri..memang ada banyak cara..selamat mengukur! ^_^

4 comments:

dhiera said...

kisah kite cari cincin hampir surrender sebab tak ada cincin saiz kecik. kite pakai saiz 8 1/2 tapi kedai byk jual saiz 10 dgn 11~ wuwuwu. nanges~

last2 pakai cincin longgar~

dila v(^_^)v said...

keciknya saiz jari dhiera..kena tempah speacial ni baru muat ngam2..hehe..saiz cincin tunang ngan cincin risik saya sama je..tapi cincin risik ngam2, cincin tunang longgar..pelik jugak..huhu..mebi tgk jenis cincin kot..

(●*∩_∩*●) said...

Wah!~

Senior ku memang best..Serius tak pernah tau pun ada cara die...Sue pun tak pernah terpikir nak Google..keh3...Appreaciate ur effort *hugs*

dila v(^_^)v said...

huhu..takde masa sue nak g kdai emas..lgpon segan pulak tb2 g kdai emas nak cek saiz pastu x beli..so, saje la try google..ada rupanya crnya..mcm klakar kan..hihi.. ^_^

 

JOURNEY of c.h.e.n.t.a Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template