Monday, June 4, 2012

45 - Tutorial DIY Swirl Rose Paper Flower

ramai yang tinggal komen nak mintak saya buat tutorial paper flower yang saya guna untuk hantaran nanti..so, harini saya pon rajin2kn diri snap gambar tutorial.. :)


ok, bahan2 yang saya guna ialah:
1.kertas keras
2.gunting
3.gam
4.pearl

Cara-cara:
1. Gunting kertas dalam bentuk bulatan macam gambar bawah ni..saya gunting berbiku2 biar nampak effect rose tu cantik..


2. Ambil hujung bahagian kertas tu..gulungkan..gulung sampai habis ye..


3. Gamkan

4. Yeay!! bunga da jadi..senangkan?


5. Gam pearl dekat bunga tu sebagai hiasan


6. Bila buat banyak2 jadila camni..



Selamat mencuba!

p/s: kalau ada tak faham bolehlah tanya ye.. ^_^

12 comments:

BIE said...

waah.. comel2.. nak cuba lah nanti..:)

dila v(^_^)v said...

bie, comel+senang nak buat.. :)

(●*∩_∩*●) said...

Dila potong kertas lengkuk2 tu manual @ guna special gunting...kalu manual penat tu nak buat banyak2..hehe

dila v(^_^)v said...

sue..potong manual je..da by2 buat x rasa penat pon..mcm da terbiasa..huhu

dhiera said...

nampak macam leceh je. terbaek la boleh siap kan~

dila v(^_^)v said...

dhiera, saya lapiskan 2 helai kertas terus potong tu..so, skali potong dpt 2 bunga..xdela rs leceh sgt..sbb compare bunga2 lain yang saya da buat, ni yg plg sng..hehe

Ijiyu said...

dila!

yuyu suke bunge ni. what a brilliant idea!

nak try jugak lah ...kalo rajin hehe.

dila v(^_^)v said...

yuyu dear, jom2 buat bunga n sama2..jimat jugak tau.. :)

aimi said...

cantik sgt..nape post bunge nie lps aku dh kawin..huhu~

dila v(^_^)v said...

aimi: hihi..cntik ek..thnx..idea dtg lmbat la..xpe2, nti buat ms mjlis akikah anak ko ke..boleh x gitu? haha

Nor Aini said...

Dila tenkiu. da berjaye buat yg ni ^_^

dila v(^_^)v said...

welcome nor aini.. :)
senang je kan buatnya..

 

JOURNEY of c.h.e.n.t.a Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template