Tuesday, January 1, 2013

71- demam

saya risau sangat..my hubby demam panas..dah 2 hari..dah pergi klinik..tapi nampaknya masih sama..bila makan ubat, saya suruh dia tido dan selimutkan badan..badan berpeluh2 dan panas akan hilang sekejap..lepas tu panas datang lagi..risau betul saya..cool fever dah habis berapa paket pon tapi panas tak kebah2 juga..saya google2 untuk tau cara turunkan panas..ada yang kata suruh lumurkan rambut dan kepala dengan air asam jawa..saya dah buat..ada yang kata letakkn kain yang direndam dengan putih telur pada tapak kaki..yang itu belum buat lagi..mungkin kejap lagi boleh buat..
 
pertama kali menjaga suami yang sakit sedikit sebanyak menguji saya..sedih rasanya tengok si dia terbaring tak bermaya..terdetik juga dalam hati..mujur saya ada..kalau saya tiada, kesiannya suami saya terbaring kesakitan sorang2..Ya Allah sembuhkanlah demam suamiku..

source : Google
 
 
 
 
Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya”.

(HR. Bukhari no. 5660 dan Muslim no. 2571).

0 comments:

 

JOURNEY of c.h.e.n.t.a Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template